Våffeldagen

Till lunch idag skulle vi göra våfflor eftersom det är våffeldagen. Så jag slog på järnet som pappa sagt medan han var uppe på affären och handlade ingredienserna. När han sedan rört ihop smeten och vi ska grädda våfflorna kommer han på att vi inte har något våffeljärn. Jag har slagit på toastjärnet och det fungerar ju inte så bra i våffelsyfte så vi tog fram plättjärnet istället. Blev lika gott det!

Var ju hos farmor idag också. God mat och alltid lika roligt att träffa kusinerna. Vi körde "han och hon" samt "ge bort en sak". Två olika lekar då man ska skriva saker på ett papper, vika och skicka vidare. På detta vis byggs pappret på enligt ett mönster och ibland blir det väldigt roligt.

Sedan cyklade familjen Jansson hemåt. Jag satte mig och pluggade, vilket var jättesvårt eftersom resten av familjen satt uppkurade i soffan och såg på Björn bröder. Men musiken letade sig till mina öron i alla fall. Barndomsminnen ifrån jättemysiga låtar så som "Då är det jag". Har hunnit med att se filmen limitless också, lite skruvad med okej film. Nej nu är klockan mycket! Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0