Lampskärmsfrilla

Idag har vi haft muntliga nationella i matte och engelska. Man skulle komma till skolan 8:15 och fick sluta tidigast 14:00. Men vi i min grupp (Linnéa, Ante, Godda och jag) hade vårt första "samtal" 14:30 och innan samtalen hade vi inte gjort något. Det var fritt fram att göra vad som helst typ, ingen lärare var ju där. Alltså har jag inte fått mycket gjort idag.

Mina hårkorvar/bollar gav resultat kan jag ju säga. JÄTTEMYCKET! Sorgligt nog tyckte jag att jag såg ut som ett dreedlocktroll, men vid dagens slut såg de bättre ut. Jag har också gått med en lampskärm på huvudet idag - i håret - så det så ut som jag hade en jätteskalle.

Efter skolan åkte jag hem, hjälpte till med maten och sedan for jag och mamma till Magda och Mathilda. Där dracks det te och fikades cupcakes. Nu när jag kommit hem, sett på bb, borstat tänderna, tvättat ansiktet och krupit ner i sängen så känner jag något under täcket. Jag försöker lista ut vad det är med blir till slut tvungen att tända lampan. Lillasyster har varit framme och lagt makaroner i sängen min. Så fick denna dag ett vackert slut den också. Godnatt och kram :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0